I et samfunn hvor elektroniske og digitale medier får en stadig større
betydning blir naturligvis folk flest mer og mer tilgjengelige. Bruk av
mobiltelefoner, e-mail, sosiale medier etc. gjør at man raskt kan kontakte
hverandre, og her er lærere intet unntak. Det at man kan åpne opp for digitale
samarbeid (eksempelvis samarbeid mellom hjem og skole) fører utvilsomt med seg
en rekke fordeler. Når det er sagt bør man kanskje spørre seg hvor tilgjengelig
man kan kreve at læreren er etter arbeidstid? Hvem skal man som lærer være
tilgjengelig for og hvor (hvilke arena/medie)? Kan man som elev eller foresatte
forvente at læreren svarer på henvendelser på ettermiddagstid eller i helgene?
Det vil være svært individuelt hvordan man forholder seg til spørsmålene og
Harboe (2010:184) understreker at man må være klar på hva elevene kan regne med.
Personlig anser jeg dette som et interessant forskningsområde, men jeg har litt problemer med å finne pensum og forskning på dette. Har du sett eller lest noe om området og eventuelt hvor?
Personlig anser jeg dette som et interessant forskningsområde, men jeg har litt problemer med å finne pensum og forskning på dette. Har du sett eller lest noe om området og eventuelt hvor?
- Eirik
Litteraturliste:
- Harboe, L. (2010) Norskboka.no. Digitale verktøy i norskfaget.
Oslo: Universitetsforlaget
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar